WebCourses
Στιγμιαίο Μήνυμα
ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ Η.Μ.Μ.Υ.

ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΗΜΜΥ

Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Μαθημάτων και Υποστήριξης Εφαρμογών Εκπαίδευσης

Ενημέρωση

22 Φεβρουαριου 2020

[ΜΑΘ102] Μαθηματικά ΙΙ

22 Φεβρουαριου 2020

[ΗΡΥ312] Οργάνωση Υπολογιστών

21 Φεβρουαριου 2020

[ΠΛΗ302] Βάσεις Δεδομένων

21 Φεβρουαριου 2020

[ΗΡΥ102] Βασική Θεωρία Κυκλωμάτων

Επιλογές

Σύνδεσμοι

Καλώς ήρθατε

Ο Ιστοχώρος Μαθημάτων αποτελεί ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης μαθημάτων, υποστήριξης εκπαιδευτικών διαδικασιών και εφαρμογών εκπαίδευσης στο διαδίκτυο. Αναπτύχθηκε με στόχο την ενίσχυση της εκπαιδευσης, την οργάνωση των διαδικασιών και την υποστήριξη εκπαιδευτικών κοινοτήτων για τις ανάγκες του τμήματος Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πολυτεχνείου Κρήτης

Σύνδεση στον Ιστοχώρο Μαθημάτων

 
Είσοδος ως χρήστης του Ιστοχώρου
  Όνομα χρήστη  
  Κωδικός
Είσοδος ως Προσωρινός Χρήστης (Guest) [Είσοδος]
Δεν έχω λογαριασμό χρήστη [Eγγραφή χρήστη]
Δεν θυμάμαι τον κωδικό πρόσβασης [Ανάκτηση]
 

Σύντομες Πληροφορίες

Συνδεδεμένοι χρήστες αυτή την στιγμή 62
Εγγεγραμμένοι χρήστες στον Ιστοχώρο 3161
Μαθήματα που φιλοξενούνται στον Ιστοχώρο
Σειρές μαθημάτων που έχουν δημιουργηθεί
139
978
Προσβάσεις (hits) στον Ιστοχώρο
Συνδέσεις χρηστών στον Ιστοχώρο
90584875
4961407

Ανακοινώσεις

19 Φεβρουαριου 2020

Την Τρίτη στις 25/2 και ώρα 14:30 στην αίθουσα συνεδριάσεων του InteLLigence Lab,
θα πραγματοποιηθεί "δοκιμαστική" παρουσιάση (practice talk) για την υποστήριξη της διδακτορικής διατριβής του υποψηφίου διδάκτορα κ.  Άγγελου Χλιαουτάκη με τίτλο:

"Agent-Based Modeling of Past Societies and their Social Organization"


--- Abstract ---

Some of the most interesting questions one can ask about early societies are about people and their relations, and the nature and scale of their organization.
In this thesis, we attempt to answer such questions using ideas mainly from multi-agent systems, game-theory, and agent-based modeling (ABM).

Specifically, we provide a generic ABM system, AncientS-ABM, for simulating and evaluating the potential social organization of an artificial ancient society,
configured by available archaeological data.
Unlike most existing agent-based models used in archaeology, our ABM framework includes completely autonomous, utility-based agents.
It also incorporates different social organization paradigms, different decision-making processes, and also different cultivation technologies used in ancient societies.
Equipped with such paradigms, the model allows us to explore the transition from a simple to a more complex society by focusing on the historical social dynamics;
and to assess the influence of social organization on agents' population growth, agent community numbers, sizes and distribution.

Our ABM also blends, for the first time, ideas from evolutionary game theory with multi-agent systems' self-organization.
We model the evolution of social behaviours in a population of strategically interacting agents in repeated games where they exchange resources (utility) with others.
The results of the games contribute to both the continuous re-organization of the social structure, and the progressive adoption of the most successful agent strategies.
Agent population is not fixed, but fluctuates over time, while agents in stage games also receive non-static payoffs, in contrast to most games studied in the literature.
To tackle this, we present a novel formulation of the evolutionary dynamics via assessing agents' rather than strategies' fitness.  

In addition, AncientS-ABM is able to also simulate societies inter-community interactions, by modeling the exchange and distribution across agent communities.
In particular, we incorporate a trading sub-model by employing different spatial interaction models for simulating trade across agent settlements, in order to explore the resulting trading network’s efficiency and its evolution at different points in time.
We further utilize ideas from graph theory to analyze the trading network's structure, seeking to provide insights on the artificial society's organization on a higher level.
Finally, we also extend our ABM by incorporating a natural disaster sub-model.

As a case study, we employ our ABM to evaluate the impact of the implemented social organization paradigms on an artificial Early Bronze Age "Minoan'' society, located at different geographical parts of the island of Crete, Greece.
Model parameter choices are based on archaeological evidence and studies, but are not biased towards any specific assumption.
Results over a number of different simulation scenarios demonstrate better sustainability for settlements consisting of and adopting a socio-economic organization model based on self-organization, where a "heterarchical" social structure emerges.
Results also demonstrate that successful agent societies adopt an evolutionary approach where cooperation is an emergent strategic behaviour.
In simulation scenarios where the natural disaster module was enabled, we observe noticeable changes in the settlements' distribution, relating to significantly higher migration rates immediately after the modeled Theran eruption.
In addition, the initially cooperative behaviour is transformed to a non-cooperative one, thus providing support for archaeological theories suggesting that the volcanic eruption led to a gradual breakdown of the Minoan socio-economic system.
Moreover, we observe that modeling a trading network that favours settlements' importance rather than distance between settlement locations, can produce settlement patterns similar to the one that exist in archaeological record.
The existence of some important resource-distribution centers, with possibly a strong hierarchy during the Early and Middle Minoan period, as well as significant resource-aggregation centers during the Late Minoan period, also arise as plausible possibilities via our agent-based model.
-------------------

[περισσότερα]

13 Φεβρουαριου 2020

Γεια σας.

Αναμένεται να υπάρξουν δύο (2) χρηματοδοτούμενες θέσεις για μεταπτυχιακούς φοιτητές/μεταπτυχιακές φοιτήτριες, που θα εκπονήσουν μεταπτυχιακή εργασία σχετική με Συστήματα Συστάσεων υπό την επίβλεψη του Αναπλ. Καθ. Γ. Χαλκιαδάκη.

Έναρξη χρηματοδότησης / έναρξη σπουδών: Καλοκαίρι 2020 ή Σεπτέμβριος 2020.

Περισσότερες πληροφορίες (και προγραμματισμός συνεντεύξεων) μέσω (προσωπικού) email στον Αν Καθ. Γ. Χαλκιαδάκη (gehalk@intelligence.tuc.gr ) μετά τις 20/2/2020.

 

 

[περισσότερα]

04 Φεβρουαριου 2020

Ο Ιστοχώρος Μαθημάτων δεν θα είναι διαθέσιμος την Τρίτη 4/2/2020 κατά το διάστημα 12:00-13:30 λόγω απαραίτητων εργασιών συντήρησης.

27 Ιανουαρίου 2020

[η ανακοίνωση αφορά και τους προπτυχιακούς φοιτητές που τελειώνουν αυτήν την εξεταστική]

 

Στα πλαίσια του έργου AMPERE (Batteryless, Ambiently-Powered Internet of Things That Think: An Asynchronous Message Passing Approach), που υλοποιείται στο Πολυτεχνείο Κρήτης (Χανιά) (www.tuc.gr), με φορέα το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων (www.tsi.gr) και επιστημονικό υπεύθυνο τον καθ. Άγγελο Μπλέτσα, υπάρχουν διαθέσιμες 2 αμειβόμενες θέσεις για υποψήφιους διδάκτορες.

 

Οι υποψήφιοι θα εκπονήσουν διδακτορική διατριβή στην Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών (ΗΜΜΥ) Πολυτεχνείου Κρήτης, Χανιά (www.ece.tuc.gr). Η Σχολή προσφέρει πρόσβαση σε κατάλογο οργανωμένων μεταπτυχιακών μαθημάτων και σε αναπτυγμένο οικοσύστημα ανταγωνιστικής έρευνας και καινοτομίας.

 

Αμοιβή: Μηνιαίος μισθός για 36μήνες + έξοδα ταξιδιών/συμμετοχής σε συνέδρια.

 

Κριτήρια εισαγωγής στο Πρόγραμμα Διδακτορικών Σπουδών της Σχολής:

https://www.ece.tuc.gr/index.php?id=4092&tx_news_pi1%5Bnews%5D=19076&tx_news_pi1%5Bcontroller%5D=News&tx_news_pi1%5Baction%5D=detail&cHash=986b0b6d3d6e58c5d6fcba967d0bce29

 

Θέση 1 (Software/Algorithms): πολύ καλή γνώση προγραμματισμού και μαθηματικών. Εμπειρία σε τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω αντικείμενα: αλγόριθμοι συμπερασμού, επεξεργασία σήματος για τηλεπικοινωνίες, πιθανοθεωρία/στατιστική, βελτιστοποίηση, άλγεβρα, αντικειμενοστραφής προγραμματισμός.

 

Θέση 2 (Electronics/EmbeddedHardware/Middleware): πολύ καλή γνώση αναλογικών ηλεκτρονικών ή προγραμματισμού ενσωματωμένων συστημάτων. Εμπειρία σε τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω αντικείμενα: προγραμματισμός μικροελεγκτών, σχεδίαση αναλογικών φίλτρων, σχεδίαση ενισχυτών RF, σχεδίασηmixed-signalσυστημάτων, προγραμματισμός αναδιατασσόμενων.

 

Περισσότερες Πληροφορίες: Καθ. Άγγελος Μπλέτσας (aggelos@telecom.tuc.gr)
https://www.telecom.tuc.gr/~aggelos/

 

Προθεσμία Υποβολής: μέχρι πλήρωσης των θέσεων.

 

Batteryless, Ambiently-Powered Internet of Things That Think: An Asynchronous Message Passing Approach

Το Διαδίκτυο των Σκεπτόμενων Πραγμάτων Χωρίς Μπαταρία Με Ισχύ από το Περιβάλλον: Προσέγγιση μέσω Ασύγχρονης Ανταλλαγής Μηνυμάτων

AMPERE

Powerful message passing algorithms (e.g., sum-product, max-product) have offered concrete examples on how decision making and inference can be facilitated through communication, at carefully crafted probabilistic graphs. More importantly, recent advances on scatter radio sensor networks by the principal investigator (PI) have demonstrated feasibility of ultra-low power (in the order of 20 microWatts) and cost (in the order of some Euros), joint sensing and wireless networking, through single-transistor radio frequency (RF) front-ends and reflection radio principles. Furthermore, the PI has demonstrated energy harvesting circuits from ambient RF or bioelectric sources (plants) with record-breaking sensitivity, able to harvest ambient power, as small as 1 microWatt.

AMPERE is inspired by the fact that ambient energy, e.g., solar, kinetic, thermal, bioelectric or RF, has a common characteristic: fixed (on average) density per squared (or cubic) centimetre and thus, wireless sensor networks (WSN) over an extended area (or volume) could in principle harvest a large amount of energy. Thus, autonomous, in-network decisions should be possible, solely using ambient power, 
1) by exploiting ultra-low power wireless communication principles (e.g., scatter radio) and novel energy harvesting circuits, and more importantly,

2) by balancing the WSN computation and communication load of (inherently parallel and distributed) asynchronous message passing algorithms (for inference), across various (distributed in space) WSN nodes.

AMPERE offers a methodology framework for reliable inference from unreliable, ambiently-powered WSNs, with bounded execution time, quantified convergence/correctness tradeoffs, careful modifications of message passing for efficient communication, exploitation of powerful asynchronous message passing algorithms (e.g., for clustering, signal denoising/reconstruction), as well as hidden links between message passing algorithms and iterative numerical methods. Case studies in environmental sensing / agriculture and home automation will be examined with tremendous socioeconomic impact, while the design principles should accommodate other applications.

AMPERE attempts a concrete step from coming Internet-of-Things to future Internet-of-Things-that-Think with ambient energy.

[περισσότερα]

13 Ιανουαρίου 2020

Ανακοινώνεται ότι οι δηλώσεις συγγραμμάτων παρατείνονται μέχρι την Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2020, ενώ η διανομή συγγραμμάτων στους φοιτητές θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2020.

Υπενθυμίζεται ότι οι φοιτητές δικαιούνται να παραλάβουν συγγράμματα μόνο για τα μαθήματα εκείνα τα οποία έχουν συμπεριλάβει κατά το τρέχον εξάμηνο στη δήλωση μαθημάτων τους.

Επισημαίνεται ότι βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, οι φοιτητές που έχουν υπερβεί τα ν+2 έτη σπουδών δεν δικαιούνται δωρεάν διδακτικά συγγράμματα.

Για οποιαδήποτε απορία ή διευκρίνιση μπορείτε να επικοινωνείτε με το Γραφείο Αρωγής Χρηστών του Ευδόξου (215-215-7850), http://eudoxus.gr/OnlineReport.aspx), Δευτέρα-Παρασκευή 09:00-17:00.

[περισσότερα]